Munka-Kör Alapítvány
1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 81.
Sms, Viber, Whatsapp: 06308134220
Telefon: +36 1 274 2607
E-mail: munkakoralapitvany@t-online.hu
Adószámunk: 18388192-1-41
Számlaszámunk: MagNet Bank – 16200223-10019243
Adjukössze.hu – támogass egy kattintással!
Alapítványunknál egyszerre átlagosan több, mint 25 megváltozott munkaképességű munkatárs büszkélkedhet állandó, fizetett munkaviszonnyal. Többségük hallássérült, de újabban komoly igénnyel találkozunk egyéb hátrányos helyzetű csoportok, pl. látássérültek oldaláról is, illetve alkalmanként egyéb hátránnyal, pl. pszichiátriai betegséggel is fordulnak hozzánk munkavállalási szándékkal.
Köztünk mindenki megtalálja a helyét. Attól függően, hogy az adott időszakban milyen problémákkal, szükségletekkel és fejlesztési igényekkel találkozunk, a feladatok és a szervezeti felépítés folyamatosan változik. Igyekszünk mindenkinek biztosítani a lehetőséget, hogy több dologban is kipróbálja magát, és az adottságainak és képességeinek megfelelő feladatokkal fejlessze a készségeit.
De hogyan is épül fel pontosan a rehabilitációs foglalkoztatás? Kiket segítünk általa, és milyen területeken tudjuk fejleszteni őket?
Akik számára csodával ér fel, ha dolgozhatnak
A hallássérültek rendkívüli nehézségekkel találkoznak az álláskeresés során. A kommunikáció számukra a többségi társadalommal gyakorlatilag lehetetlen. A szókincsük hiányossága miatt nem jutnak hozzá az információkhoz, nem képesek önállóan felkészülni az álláskeresésre, megírni az önéletrajzukat, és elnyerni vele a lehetőséget egy állásinterjúra.
A hallássérülteknek, és természetesen a többi hátrányos helyzetű csoportnak is hatalmas szüksége van a segítségünkre. Kevés a Munka-Kör Alapítványhoz hasonló szervezet található Magyarországon, ahol megfelelő támogatást nyújtanak, és elkötelezettek azzal kapcsolatban, hogy a munkavállalókból minden rejtett tartalékot előcsalogassanak.
A hallássérültek a fenti hátrányaik miatt ritkán rendelkeznek gyakorlattal, szakmai tapasztalattal, pedig ők is szeretnének hasznos tagjaivá válni a társadalomnak. Mi ebben nyújtunk nekik segítő kezet. Felmérjük, miben lelik örömüket, mihez van adottságuk, hol tudnák kamatoztatni a tehetségüket, és ezen az úton indulunk el velük közösen a nyílt munkaerőpiac felé.
A háztartás vezetése, ügyintézés
Munkavállalóink egy része konyhai kisegítő és egyéb háztartási feladatokat tanul a már tapasztaltabb kollégáktól. Irodánk és helységeink tisztán tartása megfelelő alkalom számukra, hogy elsajátítsák ezeket a fontos készségeket akár a saját életvezetésük, akár egy későbbi munkavállalás lehetősége céljából is.
Kertészet, növényápolási feladatok
A következő terület, ahol, ha örömüket lelik benne, a hallássérültek akadálytalanul fejlődhetnek, a kerti munkavégzés. Metszés, ültetés, növények gondozása, locsolás: székhelyünk udvarán minderre lehetőség nyílik, tapasztalt kertészeink szívesen osztják meg a tudásukat az arra nyitott újoncokkal.
Kreatív képzőművészeti csoport
Kreatív csoportunkban sosem áll meg az ötletelés. Nap mint nap új ékszerek, dísztárgyak, szobai tárolók, dobozok és további hasznos eszközök kerülnek elő a képzőművészet iránt érdeklődő alkalmazottaink kezei közül. Megtanulhatják, hogyan készíthetnek újrahasznosított anyagokból a szem számára is kellemes, esztétikus tárgyakat, és változtathatják a saját kreativitásukat a társadalom számára is értékes, eladható termékekké. Kreatív termékeinkről ide kattintva talál képgalériát.
Az irodai munka alapkövei: informatika, információkutatás
Ahogyan egy ház sem épül fel alapozás nélkül, az irodai munkához is elengedhetetlen elsajátítani bizonyos alapkészségeket. Ezek régebben az írástudás köré csoportosultak, manapság azonban már a számítógépes felhasználói ismeretek is ugyanilyen hangsúlyos követelményeket állítanak az adminisztratív területen dolgozó munkavállalók elé.
A csökkent munkaképességű munkavállalók gyakran úgy érkeznek hozzánk, hogy nincs használható informatikai tudásuk. Ebben az esetben a képzésük azzal kezdődik, hogy megtanulják, mi a mappa, a Word dokumentum, a hangfelvétel, és hogyan működnek a kommunikációs szoftverek (e-mail, Skype). Később szkennelniük, fénymásolniuk, nyomtatniuk kell, megismerik a belső hálózatot a dokumentumok rendezéséhez.
Munkaügy, számvitel, adminisztráció
A fenti készségekkel már rendelkező, magabiztos alkalmazottaink bonyolultabb területekbe nyernek betekintést. Betanítás után a munkaszerződések és a bérjegyzékek kezelését, készítését, ellenőrzését, összeegyeztetését bízzuk rájuk. Ezek már nehezebb feladatok, és komoly felelősséggel járnak, ami a nálunk töltött idő során sokat lendít a hozzánk érkező bizonytalan munkavállalók önbizalmán.
Idegennyelvű kommunikáció, fordítás
Új Erasmus programjainkkal nemzetközi pályára léptünk, ami az angol nyelvet jól beszélő kollégáink számára nagyszerű lehetőség a gyakorlásra mind a kommunikáció, mind a fordítás területén. Ebben a csoportban a hallássérülteket megfelelően kiegészítik az egyéb fogyatékossággal élő, látássérült csapattársak, akik segíteni tudnak nekik a nyelvhelyességi hibák korrigálásában, mindkét nyelven lektorálni tudják az általuk fordított szövegeket.
PR és közösségi média, az alapítvány képviselete
Tanuljuk és tanítjuk használni az új kommunikációs csatornákat, reklám- és adománygyűjtési felületeket. Tartalmat generálunk, segítünk elmondani, bemutatni az alapítvány tevékenységét, és együtt dolgozni a közösségi céljaink eléréséhez vezető megoldásokon. Szövegekkel, képekkel és videókkal igyekszünk a nyilvánossághoz és a lehetséges partnereinkhez eljuttatni az üzenetünket. Kommunikációs csatornáinkról a Kapcsolat oldalon találsz további információt.
Távmunka
Munkavállalóink jelentős része távolról, a saját számítógépén dolgozik. Szoros telefonos és e-mailes kapcsolatban állunk mindannyiukkal, hiszen így vagyunk képesek megfelelően koordinálni azt, hogy mindenki az érdeklődésének és az adottságainak megfelelő feladatokat kapjon, és az eredmények ne maradjanak rejtve.
Távmunkásaink nagyrészt a fordítás, az online kommunikáció és az adminisztráció munkacsoportjaiba tartoznak. Velük időnként – legfeljebb kéthetente – személyes találkozókat szervezünk az alapítvány irodájába, hogy átbeszéljük az aktuálisan futó projekteket, és együtt ötleteljünk.
Fizetett munkaviszony
Nagyon fontos kiemelnünk, hogy a munkatársaink a fejlődési lehetőség mellett a rehabilitációs foglalkoztatás által akár tapasztalat nélkül is saját, állandó jövedelemhez juthatnak. Ez mindenképpen segít nekik a fejlődéshez szükséges életkörülmények megteremtésében, számos akadályt elhárít előlük.
Kommunikáció a látássérültek és a hallássérültek között
Egymástól tanulunk, részt veszünk külső rendezvényeken, hogy megoszthassuk másokkal az ott szerzett tudást. A belső kommunikáció, az információáramlás szervezése fontos eleme az alapítványi munkánknak. Mivel az írott szöveg (dokumentumok, e-mailek) a legtöbb velünk kapcsolatban álló hátrányos csoport számára hozzáférhető, igyekszünk az összes eseményt hangfelvételen, majd írásban is rögzíteni, és elérhetővé tenni minden alkalmazottunk számára.
Az alapítvány küldetése: a fejlesztés és a tudásmegosztás
A hallássérült munkatársaink munkavégzését audiomentorok, kortárs segítők, rehabilitációs szakértő támogatja. Elsajátítják a megfelelő munkahelyi viselkedést, Kommunikációs tréningeken vesznek részt, fejlesztik a jelnyelvi és szájról olvasási készségeiket. A hallássérültek munkáját ezenkívül a partnereinktől kölcsönzött hallókészülékekkel segítjük
Reméljük, hogy a következő években még sok sikeres, a munkatársainkkal együtt megtett, a nyílt munkaerőpiac felé vezető útról számolhatunk be.