Milyen siketnek lenni? Hogyan élnek a hallássérültek? Milyen kommunikációs nehézségek akadályozzák a többségi társadalomba való beilleszkedésüket?

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói közreműködésével ezekre a kérdésekre igyekszünk választ adni azoknak, akik már elgondolkodtak rajta, és azoknak is, akikben még fel sem merült, hogy foglalkozzanak a fenti témakörrel.

Társadalmi célú kampány a hallássérült szubkultúra láthatóságáért?

A hallássérültek társadalma zárt szubkultúrát alkot a többségi társadalmon belül, így a működése a kívülállók számára teljesen láthatatlan. Ha valamilyen módon nem vagyunk érintettek a problémakörben, egyáltalán nem könnyű tapasztalatot szerezni róla. Kivéve, ha a tapasztalat könnyen hozzáférhető médiumon keresztül érkezik!

Ez a gondolat inspirálta a MOME-val közös kezdeményezésünket, melynek keretein belül 2019 szeptemberétől művész hallgatók ismerkednek meg a hallássérültek életével a Média Design Tanszék kurzusán, és kimenetként olyan alkotássá alakítják az élményeiket, amelyeket nagyobb tömegekhez eljuttatva nagy volumenű társadalmi érzékenyítést érhetünk el.

A Munka-Kör Alapítvány a szakértelmét, a MOME hallgatói a kreativitásukat adják

A szeptemberben induló kurzus szakszerűen végig vezeti a hallgatókat egy kampányfilm elkészítésének minden lépésén, így a felhasznált kreativitásuk az ötletroham, a forgatás, a hangfelvételek készítése, a vágás és a prezentáció, valamint a népszerűsítés kapcsán is elengedhetetlen lesz. A kurzus különlegessége, hogy a téma hiteles bemutatásához a Munka-Kör Alapítvány az érintettek (siketek, nagyothallók, családtagok, rokonok, barátok és a terület további szakértői) részvételét biztosítja, és a casting, a szereplőválogatás jelentős részét is magára vállalja.

Decemberben láthatjuk a filmet

A Munka-Kör Alapítvány és a MOME a nyár folyamán együttműködési szándéknyilatkozatot dolgozott ki, melyet az egyetem részéről a média design tanszék vezetője, Szirányi János írt alá, később pedig rektori jóváhagyást is kapott Fülöp Józseftől. A szeptemberben induló kurzust Erchart Miklós egyetemi professzor fogja vezetni. Az együttműködési felek szándéka szerint a kampány anyaga decemberre el is készülhet, így karácsony környékén már bepillantást is nyerhetünk a hallássérültek mindennapjaiba az egyetemista művészek alkotásain keresztül.

A Munka-Kör Alapítvány együttműködve a MOME-vel forgatási költségekre gyűjt

A projekt a tervek szerint a hallgatók számára szeptember elején veszi kezdetét, és legkésőbb február 15-ével kerül lezárásra. Az együttműködő felek a kampány elkészítési és népszerűsítési költségeit összesen 6,5 millió FT-ra becsülik, melybe bele tartoznak a videók, fotók és grafikák előállítását fedező, és a terjesztéshez kapcsolódó kiadások is.

Ön szerint is megérdemlik a hallássérültek, hogy lehetőséget kapjanak láthatóvá válni az őket körülvevő világ számára?

Ha a fenti kérdésre igennel válaszolt, ne habozzon felkeresni minket, és anyagi vagy tudásszintű adományát kínálni a Munka-Kör Alapítvány és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem közös társadalmi célú kampányához!

A kampányt támogató szervezetek és személyek nagylelkű adományairól folyamatosan beszámolunk weblapunkon és közösségi oldalainkon.

Ön is köztük lesz?