Munka-Kör Alapítvány
1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 81.
Sms, Viber, Whatsapp: 06308134220
Telefon: +36 1 274 2607
E-mail: munkakoralapitvany@t-online.hu
Adószámunk: 18388192-1-41
Számlaszámunk: MagNet Bank – 16200223-10019243
Adjukössze.hu – támogass egy kattintással!
Alapvető információk a képzésről
A képzés megnevezése SZOBAASSZONY, SZOBALÁNY – szálloda szektor | |
A jelölt profilja
· jó fizikai állapot · testfelépítés – erősebb fizikum (bírja: pl: tartós állás, járás, guggolás, kézi anyagmozgatás munkavégzés során) · nem lehet gyenge, fáradékony és alultáplált · jó megjelenés · alapvető higiéniai igényesség · ápoltság · rendezett tiszta külső (vendégekkel találkozik) · önálló, szervezett munkavégzés · magasfokú munkabírás · hatékony, precíz, körültekintő munkavégzés · tisztaság és rendszeretet · rugalmasság · csapatmunkára való alkalmasság · alkalmazkodás a vendégek igényeihez · erkölcsi tisztaság · felelősségvállalás · végzettség (minimum 8 befejezett általános iskolai tanulmány, tudjon írni/olvasni) · alapvető munka-, tűz, és balesetvédelmi szabályokat meg kell tanulni és komolyan venni · segítőkészség (munkatársak felé, tudni kell segítséget kérni, adni és elfogadni) · kommunikációs készség (vendégekkel hogyan?) · betanítás: gyors, gyakorlatias · bizalom/bizalmi állás · felettessel való jó viszony · adminisztrációs feladatok elvégzéséhez alapszintű ismeretek
|
|
Tevékenységi körök
Személyeskommunikációt igénylő feladatok: · felettessel minden munka megkezdésekor a feladatok napi egyeztetése · szükséges dokumentáció előkészítése · a feladatok írásban való rögzítése és megértése · szükség esetén segítő személy elérhetőségének biztosítása · a vendégek eseti kéréseinek (plussz párna, takaró, törölköző, tusfürdő, stb.) teljesítése
Egységesen érvényes alapvető ismeretek és szabályok: · pontos munkakezdés · munkaruha tiszta, vasalt legyen · rendezett, ápolt megjelenés · munka-, tűz és balesetvédelmi szabályok betartása · munkaeszközök rendeltetésszerű használata előzetes betanítás szerint · tisztítószerek és munkaeszközök rendeltetésszerű és takarékos felhasználása, · műszaki hibák és káresemények a műszak, illetve a Housekeeping vezető felé történő jelzése
Szobákkal és szállodai helyiségekkel kapcsolatos teendők: · napi szoba-elfoglaltság szerint, és a felettessel történt egyeztetés utáni teendők elvégzése · a szobában (érkező/maradó vendég esetében) a takarítási feladatok elvégzése · ezek: ágynemű csere, törölköző csere, proszívózás, szemét összegyűjtése · fürdőszoba, WC, illemhelyiségek takarítása, fertőtlenítése · szobákon kívül: folyósók, liftek, közös helyiségek, vendégmosdók, lépcsőházak, raktárak tisztán és rendben tartása – előzetes egyeztetés és napi feladatbeosztás szerint (írásban rögzítve) · szobaasszonyi szobák, munkaeszközök (szobalányi kocsi, porszívó stb.), személyzeti étkező tisztán- és rendben tartása, · az üres szobák ellenőrzése és dokumentálása · szobastátusz jelentése telefonon (sms?) · ha felmerül a vendégnek valamilyen igénye, azt egyeztetni kell a felettessel · a vendég elutazása után a szobában hagyott tárgyak (talált tárgyak) összegyűjtése, Housekeeping-en való leadása · szennyes textília napközbeni számolása és a munka végeztével levitele a gyűjtőhelyre · a szemét szelektív gyűjtése és a megfelelő helyre szállítása (papírhulladék préselése, PET palackok zsugorítása, stb.) · eseti nagytakarítások, ablaktisztítás elvégzése a szobákban, illetve a folyosókon · folyamatos kézi szőnyegtisztítás, illetve eseti gépi szőnyegtisztítás elvégzése
Erkölcsi szabályok betartása: · a “vendégnek mindig igaza van” – monads szállodai körökben · a vendég dolgaihoz nem nyúlunk · vigyázunk az értéktárgyakra, a szoba berendezésére · mindent úgy rendezünk vissza, ahogy a vendég hagyta, csak tisztán adjuk át a szobát · nem illik a szobákról, vendégekről véleményt mondani, kibeszélni · erkölcsi feddhetetlenség: nem tulajdonítunk el semmit · vendéggel való illedelmes viselkedés és kommunikáció – szállodai etikett és protokoll, házirend ismerete és betartása
Adminisztráció: · a szálloda által kötelezően előírt dokumentumok kitöltése · napi feladat megfelelő dokumentálása a megadott formanyomtatványok és munkanaplók kitöltése (munkavégzés kezdetekor, közben és munkavégzés végén)
|
|
Képzés céljai
Szállodai alapismeretek Szálloda történet Szálloda, hotel, panzió tulajdonságai, besorolása Működés,szervezeti felépítés, ki-kicsoda a szállodában, mi a feladata? Vendégtípusok A vendégigények megismerése Protokoll és etikett ismeretek a szállodában
Eszközhasználat és higiéné A munka során használt eszközök rendeltetésszerű használatának ismerete Alapismeretek elsajátítása a tisztítószerek használatáról Higiéniai ismeretek Munka- tűz és balesetvédelmi oktatási ismeretek Belső munkáltatói szabályzatok elsajátítása (munkáltató specikfikus) Környezetvédelmi ismeretek
Szobalányi teendők munkafolyamata A szállodai szobaasszonyi munka elvárásainak megismerése A szobalányi teendők és a takarítói munkafolyamatok megimerése és elsajátitása A szobák rendbentartásának, a takarítás fázisainak és fajtáinak elsajátítása Közös helyiségek (folyosó, lift) takarításának folyamatai A szobaasszonyi munkafolyamatok adminisztrálásának megismerése és elsajátítása
Adminisztráció, kommunikáció és dokumentálási ismeretek Napi, heti beosztás, jelenléti ív Munkanapló és szobabeosztások Kötelező formanyomtatványok – rendszeresen munkafolyamatonként kitöltendő adatok Az akadálymentes kommunikáció formái a munkavégzés során Személyes segítség
|
|
Képzés eredménye az egész program szintjén |
¾ Tudás:
Betanított munka – betanítás akadálymentessége Higiéniai ismeretek Tisztítószerek megismerése Tisztítószerek szabályszerű használata Vegyszerek veszélyeinek ismerete és használata Szobatakarítási folyamat Vendégekkel való alapvető kommunikáció Vendégigények kiszolgálása (plusz párna, takaró pld Számolás, írás, olvasás alapkövetelmény Dokumentációk elkészítésének elsajátítása
¾ Készségek
Fizikai munkára való alkalmasság Önálló munkavégzés Pontosság, precizitás jó megfigyelőképesség segítőkészség rugalmasság Megbízhatóság Felelősségtudat Rendszerezett munkaszervezés Szabálykövetés Csapatmunkára való alkalmasság gyors tanulási és felfogó-képesség
¾ Kompetenciák
Önállóan, vezetői utasításra képes elvégezni határidőre a rá bízott feladatokat Önállóan a vendég igényeire tud reagálni Pontos, precíz munkavégzés Csapatban képes dolgozni, egymást segyteni, helyettesíteni Személyes és munkahelyi környezet rendben tartása (hygiene) felmerülő problémák megoldása
Személyes kompetenciák: Felelősségtudat Pontosság, precizitás fizikai állóképesség terhelhetőség alkalmazkodás a vendég igényeihez alkalmazkodás és rugalmasság a feladatok elvégzésekor önállóság Megbízhatóság, becsületesség
Társas kompetenciák: kommunikációs nyitottság a munkatársakkal kommunikáció meghatározása munka közben kommunikáció a vendéggel csapatmunka, a többiekhez való alkalmazkodás kapcsolattartás kialakítása (esetenként személyes segítség kérése) figyelem összpontosítása feladatok elvégzésekor váratlan helyzetekben rugalmasság, alkalmazkodás
Módszerkompetenciák: Higiéniás szemlélet: ápoltság, rendezettség Környezetvédelem, környezettudatosság Veszélyes anyagok ismerete Helyzetfelismerés írás, olvasás és adminisztrációs alapvető ismeretek Hibaelhárítás az elsajátított munka- tűz és balesetvédelmi szabályok szerint Problémamegoldás Feladatok megértése, értelmezése Rendszerező képesség hosszú távú munkavégzés elősegítése
|
Képzési anyag szerzője | Nagy Júlia/Dubniczki Csilla – Budapest |
A képzési anyagok kerete
I. tárgykör Szállodai alapismeretek- 8 h vagy 10 (2×54 vagy 2×5?)
|
||
Tárgyak Szálloda történet – rövid Szálloda, hotel, panzió tulajdonságai, besorolása Szálloda-típusok: az egyszerűtől a luxusig A szálloda szervezeti felépítése, egységei Működés,szervezeti felépítés
A szállodában dolgozó személyek bemutatása és feladatai: Ki kicsoda a szállodában? A szobalány, szobaasszony, Housekeeping – melyik szállodában a szobalány kihez tartozik, ki kinek a felettese, mi a teendője, beosztása
Szoba-típusok (lakosztály, egyágyas, kétágyas, pótágyas) Szobatípusonkénti teendők sorrendje
Vendégtípusok Vendégigények megismerése
Kommunikációs módok a szállodában (vendéggel, felettessel) Protokoll és etikett ismeretek a szállodában Vis maior – avagy váratlan helyzetek a szállodákban
|
||
Tárgyköri eredmények | ||
Tudás |
A tréningben résztvevő megtanulta:
– a szálloda, hotel, panzió, apartman közötti különbséget – a szálloda szervezeti felépítését – szobatípusok ismerete – ki hova tartozik, mi a feladata – a szobalány kihez tartozik, mi a feladata – a vendégek típusait felismerni – vendégigényeket – a kommunikáció módjait – viselkedési szabályokat
|
|
Képességek |
A tréningben résztvevő képes:
– a kapott információkat szelektálni, megérteni – különbséget tenni a szálloda, hotel, panzió között – kommunikáció lehetőségei felettessel, vendégekkel – rendszerezés – feladatfelismerés és megértés – társas érintkezés szabályait alkalmazni – viselkedéskultúra |
|
Kompetenciák |
– helyzetfelismerés – feladattudatosság – felelősségtudat – alkalmazkodás – kommunikáció
|
|
Munkamódszerek | ||
Elektronikus képzés: 1. Elméleti rész jelelt, feliratozott videók formájában – fejezetenként 2. Gyakorlatban a száloda bemutatása, egységenként, a személyzet bemutatása 3. Tesztek – elektronikus kérdőíven válaszok, hogy a jelölt megértette-e a tanultakat |
||
II. Tárgykör A munkakezdés előtti kötelező ismeretek – 8 h
|
||
Tárgyak Munkaruha, védőruha használata, formája Ápoltság, személyi hygiene Felkészülés a fizikai munkára A takarításhoz használt kézi és gépi eszközök bemutatása A munka során használt eszközök rendeltetésszerű használatának ismerete Eszközök használatának részletes bemutatása: melyik munkafázishoz, mit használunk? Higiéniai ismeretek Tisztítószerek és vegyszerek típusai, veszélyességi fokai Vegyszerek alkalmazásának szabályai Védőeszközök használatának bemutatása Munka- tűz és balesetvédelmi oktatási KÖTELEZŐ akadálymentes verzió megismerése Menekülési útvonalak tűz esetén – hogyan történik a jelzés, ha nem hall? Belső munkáltatói szabályzatok elsajátítása (munkáltató specikfikus) Környezetvédelmi ismeretek Hulladékgyűjtés és szelektálás ismerete Kommunikáció a felettessel, munkatársakkal Adminisztrációs teendők a munka megkezdésekor Elektronikus beléptetési rendszer, belépő kártyák ismerete Munka elvégzésének sorrendje Napi elvégzendő feladatok megértése Személyi segítség kérése |
||
Tárgyköri eredmények | ||
Tudás |
A tréningben résztvevő megtanulta:
Az adott szállodára vonatkozó munkakezdési és belső szabályzatokat Munka- és védőruhával szembeni követelmények Személyi és munkahelyi higiénés szabályokat Védőeszközök használatát Vegyszerek és tisztítószerek alkalmazásának módjai környezetvédelmi ismeretek Munka-tűz és balesetvédelmi szabályokat Munkavégzés fázisai és sorrendje Kommunikáció Adminisztrációs teendők
|
|
Képességek |
A tréningben résztvevő képes: – információk rendszerezése – helyzetfelismerés – váratlan helyzetben is – feladatmegértés – felelősségvállalás eszközök használatakor – szabályok elsajátítására és alkalmazására adott helyzetben – fizikailag felkészültnek lenni – együttműködni a többi alkalmazottal – csapatmunka
|
|
Kompetenciák |
önállóság pontosság precíz munkavégzés felelősségtudat megbízhatóság határozottság helyzetfelismerés szabálykövetés alkalmazkodás csapatban dolgozni jó megfigyelőképesség rugalmasság személyi, környezeti higiéné |
|
Munkamódszerek | ||
Elektronikus képzés 1. Elméleti rész jelelt, feliratozott videók formájában – fejezetenként 2. Gyakorlati rész bemutatása videókkal 3. Tesztek feleltválasztós az ismeretek megértéséhez |
||
III. tárgykör Szobalányi teendők munkafolyamata – 8 h
|
|
Tárgyak
A szállodai szobaasszonyi munka elvárásainak megismerése A szobalány beosztása, felettesek A szobalányi teendők és a takarítói munkafolyamatok megimerése és elsajátitása A szobák rendbentartásának, a takarítás fázisainak és fajtáinak elsajátítása Szobák típusai és a napi foglaltság, vendégigény szerinti teendők ismerete Munkafázisok: – pontos munkakezdés munkaruhában, igény szerint védőruha, kesztyű használata – munka megkezdése előtti adminisztráció és egyeztetés a szobaaszonnyal a teendőkről, ennek dokumentálása – kulcsok, beléptető-kártyák előkészítése, használata – eszközök, tisztítószerek helye, adagolása az adott napi beosztás függyvényében – a szobában – ágynemű és textilcsere módjai – ágy, ágynemű elrendezése, szükség esetén – vagy vendég igénye esetén pótlás – minibár ellenőrzése, feltöltése – értékekre vigyáz, talált tárgyakat leadja a recepción – szemétgyűjtés, és szelektálás – szemeteskuka tisztántartása – ablak és tükörtisztítás – illemhelyiségek, WC, fürdő tisztán tartása, fertőtlenítése – bentről kifelé, fentről lefelé haladó takarítási folyamat – porszívózás vagy padlótisztítás: eszközei és tisztításának módjai – kitakarított szoba átadása – szennyes textília válogatása, mosodába előkészítése, gyűjtése – hulladékgyűjtés – felettessel feladatok dokumentálása, egyeztetése a munkavégzés végén – vendég kérésnek teljesítése
INNENTŐL KELL ÁTMÁSOLNI EGY ÚJ WORDBA: Közös helyiségek (folyosó, lift, raktár, illemhelyiségek) takarításának folyamatai: – portalanítás – szemétgyűjtés – folyosón szőnyegtisztítás – felmosás – tükör- és ablaktisztítás – lift takarítása kívül-belül – közös illemheyliségekben szemétgyűjtés, fertőtlenítés, csempe, mosdó, WC tisztítás és fertőtlenítés – textilcsere – Wc papír, papírtörlőcsere, szappanadagoló feltöltése – raktár takarítása felettessel vagy munkatársakkal A szobaasszonyi munkafolyamatok adminisztrálásának megismerése és elsajátítása Kommunikáció a vendéggel Felmerülő vendégigények teljesítése |
|
Tárgyköri eredmények | |
Tudás |
A tréningben résztvevő megtanulta:
Szobatípusokat felismerni A szobalány feladatai és teendői Rendeltetésszerű eszköz és tisztítószerhasználat Belépés, beléptetés, szobák típusai szerinti feladatok Szobák takarításának fázisai, teendők elvégzése napi szobafoglaltság szerint Közös helyiségek takarítása Szobalányi munkavégzés dokumentálása a munkakezdéskor és a végén Felettessel, vendégekkel, munkatársakkal kommunikálni Elakadás esetén személyes segítséget kérni Baj esetén vállalni a felelősséget és jelenteni Környezetvédelmi szabályok betartása Vendéggel való találkozáskor udvarias viselkedés
|
Képességek |
A tréningben résztvevő képes:
– feladatait megérteni – munkafolyamatokat megérteni – a rá bízott feladatokat önállóan elvégezni – eszközhasználat – idejét, erejét beosztani – esetleges károkozásért felelősségvállalás – napi munka dokumentálása – önállóan és csapatban dolgozni
|
Kompetenciák |
– számolási és írásbeli készség – rendszerező készség – bizalom, megbízhatóság – becsületesség – állóképesség – fizikai terhelhetőség – alkalmazkodás/csapatmunka – felelősségvállalás – nagyfokú önállóság – csapatban alkalmazkodni – rugalmasság – pontosság – gyors és précis munkavégzés, időbeosztás – udvarisasság – segítőkészség
|
Munkamódszerek | |
Elektronikus képzés 1. a munkakezdéstől a befejezésig minden egyes fazes és folyamat bemutatása videón 2. szituációs gyakorlatok 3. jó és rossz munkák, típushibák bemutatása videón 4. Elektronikus tesztek, egyszerű kérdésekkel
|
IV. tárgykör Adminisztráció, kommunikáció és dokumentálási ismeretek -8 h
|
|
Tárgyak Adminisztráció, dokumentálás – miért kell és milyen formái vannak Napi, heti beosztás, jelenléti ív Munkanapló formája és kitöltése Kötelező formanyomtatványok – rendszeresen munkafolyamatonként kitöltendő adatok Kommunikáció formái a szállodában Az akadálymentes kommunikáció formái a munkavégzés során Fizikai és kommunikációs akadálymentesítés lehetőségei, formái a szállodában Személyes segítség igénybevétele, kérése Károkozás és következményei |
|
Tárgyköri eredmények | |
Tudás |
A tréningben résztvevő megtanulta: A szllodában előírt és kötelező nyomtatványok kitöltését és dokumentálását A szállodai személyzettel, felettessel, vendéggel való kommunikációt Kárrendezés |
Képességek |
A tréningben résztvevő képes: – rendszerezni – nyomtatványokat, dokumentumokat kitölteni – adminisztrációs teendőket elvégezni – jól kommunikálni – esetlegesen okozott kárért felelősséget vállalni |
Kompetenciák |
– íráskészség – számolási készség – feladattudatosság – kommunikációs készség – megfigyelőképesség – alkalmazkodás
|
Munkamódszerek | |
Elektronikus képzés 1. Nyomtatványok bemutatása és kitöltésének módjai videón 2. kommunikációs helyzetek és megoldások bemutatása (szituációs gyakorlatok vendéggel, munkatársakkal, feletessel) 3. Fizikai és kommunikációs akadálymentesítés lehetőségei a szállodában, ennek bemutatása (pl:eszközök, villanó-rezgő fények) |